CHRISTIAN SEEL wint EURODE OPEN 2023

Het Eurode Open kende dit jaar een fantastische opkomst. Met in totaal 131 deelnemers (82 senioren en 49 jeugspelers) heeft deze 11e editie alle records verbroken.

Bij de senioren was Christian Seel de uiteindelijke winnaar. Al was het tot de laatste ronde spannend. Maar ook bij de laatste partij ging het punt naar Christian, die met 7,5 punt ongeslagen bleef en slechts 3 remises toestond. Op de tweede plaats eindigde Martin Ahn met 7 uit, zo ook Quang Thai Ngo die met even veel punten op de derde plaats eindigde. Er waren zes ratinggroepen waar telkens de 2 besten in de prijzen vielen:
Ratinggroep 1900-2100: 1) Marius Zappel 2) Holger Hinz
Ratinggroep 1700-1900: 1) Tom Vrouenrats 2) Max Pick
Ratinggroep 1500-1700: 1) Armin Gruschka 2) Midhula Aravindan
Ratinggroep 1300-1500: 1) Paillan Cortena 2) Aron de Koning
Ratinggroep onder 1300: 1) Mehdi Banai 2) Ying Zhang
Spelers zonder Rating: 1) Roy Pieper 2) David Schulting 3) Konstantin Marburger

Voor de eindranglijst, klik hier.

Klik de Lisb-pagina voor álle 200 foto's van het Toernooi!

Het jeugdtoernooi in de leeftijdscategorie 12-16 jaar werd gewonnen door Julian Kliffken met maar liefst 8.5 punt uit 9 partijen! Op de 2e plaats eindigde Stan Deul met7 punten en derde werd Kosta Oroz met 6.5uit 9. Miguel Classen en Mathijs Vogels werden respectievelijk 4e en 5e.

Voor de eindranglijst spelers 12-16 jaar,klik hier.

De groep van spelers ónder de 12 jaar werd gewonnen door Akul Gupta met 6,5 punten. Evenveel punten had Alexander Fainberg maar hij had net iets minder weerstandspunten. Zodoende eindigde hij op de 2e plaats. Op de derdeplek eindigde Julius Botvinnik met 6 punten en op een 4e en 5e plaats eindigden Keerthi Gnanasekaran en Alexandros Stylianou.

Voor de eindranglijst spelers onder de 12 jaar,klik hier.

Met dank aan de organisatie, stichting Eurode 2000+, Hotel Abdij Rolduc, De schaakverenigingen SV Kohlscheidt, Herzogenrath en Kerkrade.
Speciale dank naar scheidsrechter Johannes Baier die alles in goede banen heeft geleid.