ed golob

KSV KAMPIOEN!!

foto: Frank Clevers

7e ronde KSV - Heerlen 5-3

Eigenlijk was het nog een formaliteit maar toch. Het had raar kunnen lopen als DJZ2 toch nog ruim gewonnen had van Gess I. Maar de winst op Heerlen (5-3) was sowieso voldoende. Na 5 jaar afwezigheid is de KSV weer terug in de promotieklasse.

Heerlen kwam met een man minder opdraven waardoor Jo Steinschuld (al voor de 2e keer dit seizoen) een punt kon bijschrijven. Na de snelle winst van Lukas Johann waren er slechts nog enkele remises nodig om het kampioenschap veilig te stellen. Dit deden Walter Kunstek, Glenn Freer, Michael Zimmermann en uiteindelijk ook Arno Ypelaar. Enkel Ed Golob kon niet langs Dennis vd Burgt komen. Al met al ruim voldoende.

Topscoorder dit seizoen was Glenn Freer met 4,5 punten (uit 6). Ook Ralph Engelen scoorde prima: 4 uit 4! Ook Ed Golob en Peter Salden behaalden 4 punten uit 6 wedstrijden. Naast hun waren ook Walter Kunstek, Wim Badenhop, Michael Zimmermann, Arno Ypelaar, Lukas Johann en Jo Steinschuld verantwoordelijk voor dit succesvol seizoen dat traditioneel werd afgesloten met een heerlijk etentje bij de griek.

Komend seizoen komen we in ieder geval ook Schaesberg I tegen, zij promoveerden in de 1e klasse A (ook gefeliciteerd!). Maar ook teams als DJC2, MSV/VSM, Blerick of DJZ. Niet alleen spannend maar ook harstikke leuk!

foto's: Frank Clevers

6e ronde SVSchaesberg2 - KSV 3½-4½

Winst was het doel en die kwam er ook! Twee snelle remises van Wim en Arno (die zodoende nog even kon "genieten" van de wedstrijd van Roda), opgevolgd door (alweer de 4e!) winst van Ralph. De rest (Walter, Michael, Glenn, Peter en Ed) had hiermee voldoende aan een remise en zo geschiedde.
Opmerkelijk was dat mede-kampioenskandidaat DJC3 verloor van DJZ2 waardoor nu plots laatstgenoemde nog aanspraak kan maken op de begeerde stap naar de promotieklasse. Maar dan moet de KSV wel in de laatste ronde dik verliezen van Heerlen en DJZ2 met grote cijfers winnen van Gess.
Met andere woorden: we zijn er nog niet hélemaal...

Bekijk hier de standen en uitslagen op Netstand

5e ronde 9 maart KSV - SV Eijsden 6-2

Weer op de vertrouwde koers. Al was hier weer de hulp van de tegenstanders van Eijsden in het geding: zij kwamen met slechts 6 man. Naast 2 winstpartijen op de onderste borden waren 4 remises voldoende om wederom met 6-2 in da pocket naar huis te mogen.
Gezien de stand in onze poel heeft DJC3 ook 8 punten én 1½ bordpunt meer. Maar DJC heeft ook nog maar één wedstrijd te gaan, KSV nog 2. Dat wil zeggen dat we nog een wedstrijd moeten winnen en een remise, dan zijn we kampioen. Komende tegenstanders zijn Schaesberg 2 en Heerlen 2. Beiden doen het niet best dit seizoen maar beiden zijn zeker niet te onderschatten! Kijk maar eens naar de opstellingen op Netstand: http://netstand.limburgsschaakcafe.nl/

3e ronde 8 december Gess - KSV 3-5

Deze ronde was welliswaar niet zo overtuigend als de vorige 2 maar toch. Het venijn zat 'm deze keer in de staart. Op de laatste 4 borden werden 3½ punt gehaald, op de eerste 4 slechts 1½ (3 remises). Hier viel ook het eerste verlies van dit seizoen, Arno Ypelaar kwam niet langs Danny Arns. Maar dat mocht (deze keer) de pret niet drukken, we zijn hiermee KerstKampioen. Ook eens een prettig gevoel. Maar met nog 3 wedstrijden te gaan, kan het nog spannend worden in deze competitie. We hebben in ieder geval ruim de tijd om ons voor te bereiden.

Ronde 4 is Kerkrade vrij dus is de daaropvolgende ronde pas op 9 maart thuis tegen Eijsden. Ronde 6 gaan we uit naar Schaesberg2 (30 maart) en ronde 7 wordt op 13 april gespeeld in het hoge noorden tegen Heerlen1.

Individuele uitslagen en standen vind je hier.

2e ronde 24 november KSV - DJC3 6-2

Waar we vorig jaar een abonnement hadden op 4-4 lijkt het dit jaar erop dat we voor de 6-2 gaan. Met de 2 winstpartijen in de pocket die vooruitgespeeld waren ( Wim en Peter) ga je toch een stukje gemakkelijker de strijd aan.
Roda had de dag ervoor aangetoond dat twee man minder niet automatisch winst betekent (ze kwamen tegen 9 man van AZ niet verder dan 2-2) dus we waren gewaarschuwd.

De winst werd deze keer snel binnengehaald. Ralph en Glenn pakten de eerste 2 punten en met de remise van Ed was de winst binnen. Bij deze 4½ punten kwamen nog 3 remises (Michael, Walter en uiteindelijk ook Arno) dus ook deze ronde bleef iedereen ongeslagen.

Daarmee zijn we koploper in deze klasse. Heerlen en Schaesberg hebben de punten gedeeld dus vooralsnog staan we alleen aan kop met 4 uit 2! Laten we hopen dat dit abonnement (op 6-2) niet voortijdig wordt opgezegd!

1e ronde 2 november 2013 DJZ 2 - KSV 2 - 6

Ondanks dat we wegens omstandigheden een man misten, wisten we toch een prima resultaat uit Noorbeek mee naar huis te nemen. Of het moet zo geweest zijn dat de wetenschap van dat ene verloren punt ons scherper en alerter heeft gemaakt. In ieder geval ging er verder geen enkele partij verloren. Met 2 remises (Peter en Arno) en de winst voor Walter, Michael, Glenn Ralph en Ed op zak was de terugreis een stuk plezanter dan de meeste terugreizen vorig seizoen toen we vaak het idee hadden dat er meer dan een gelijk spel in had gezeten.

alles over de competitie van vorig jaar: klik hier